Nyhetsoversikt

Designsprint

Del på Facebook

Skrevet av:

Malin Sommerseth

Hvorfor kan en "designsprint" være verdt å sjekke ut? Og hva har egentlig Google med saken å gjøre? Vi tar en nærmere titt.

En såkalt designsprint tar normalt en uke å gjennomføre. Hensikten er å gå raskt fra idé til prototype. Man ønsker å bryte ned et problem eller en utfordring. Man starter med å kartlegge problemet, i løpet av de påfølgende dagene skaper teamets medlemmer løsninger på problemet. Deretter legger man frem idéer, stemmer frem beste forslag, men ikke ved å ha debatt, man setter gjerne post-it lapper på den idéen man liker best. De to neste dagene lager man prototype på produktet, uavhengig om det er et fysisk produkt eller en tjeneste. Siste dagen så intervjuer man potensielle kunder for å etablere hvilket produkt som fortjener å se livets lys og bearbeides ferdig.

Jake Knapp er hodet bak fenomenet design sprint. Jake har blant annet vært med på å utvikle Gmail og Google Hangouts på sine 10 år i Google Ventures.

Fordelen med en slik designsprint er å tidlig finne nøkkelen til suksess eller om noe er dømt til å mislykkes. Og for teamet sin del, selv om man ikke er enig med hverandre, så er engasjement for prosjektet en nødvendighet.

Se Jake bryte ned en design spint på 90 sekunder:

No items found.

Vi elsker å få epost.

hello@sommersethdesign.noPersonvern og cookiesBuild with ❤️ in Webflow

Telefon: 92 46 85 45 eller 41 10 64 21
Mosesvei 34, 1448 Drøbak